شرایط و مراحل ثبت شرکت در اراک

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (تعداد رای 1)

اراک از شهرهای مرکزی ایران به شمار می‌رود. اراک یکی از کلان‌شهرهای ایران و مرکز استان مرکزی است. قدمت تاریخی این استان از دیگر استان‌های ایران به نسبت پایین‌تر است و تأسیس آن به زمان قاجار بازمی‌گردد. درواقع اراک در دل کشور تأسیس‌شده و به‌واسطه موقعیت جغرافیایی که دارد از حیث وقوع زلزله کمترین احتمال را به خود اختصاص داده است. استان مرکز جز اراک شهرستان‌های دیگری را نیز در خود جای‌داده است. این شهرستان‌ها را با نام‌های: محلات، ساوه، تفرش، خمین، فراهان، دلیجان، شازند، آشتیان، کمیجان، زرندیه و خنداب می‌شناسند. از مهم‌ترین ویژگی‌های این شهر وجود قنات‌ها، آب‌انبارها و بافت سنتی آن است. همچنین از ویژگی‌های مهم اراک صنعتی بودن آن است. درواقع اراک را یکی از مهم‌ترین شهرهای صنعتی می‌دانند و من‌حیث‌المجموع چهارمین شهر صنعتی کشور به شمار می‌آید. گوناگونی صنعت‌های موجود در شهر اراک آن‌قدر بالاست که از این منظر اولین در کشور است. اگر بخواهیم مهم‌ترین واحدهای صنعتی موجود در اراک را نام ببریم، می‌توانیم به کارخانه تولید آلومینیوم، کارخانه واگن‌سازی، کارخانه کمباین سازی، بزرگ‌ترین کارخانه تولید دکل برق و... اشاره کنیم که شامل موارد زیاد دیگری است. اراک قطب تولید آلومینیوم و این صنعت در کشور محسوب می‌گردد. بزرگ‌ترین منبع سدیم سولفات کشور نیز در این منطقه وجود دارد. همچنین در زمان جنگ تحمیلی عراق، مهم‌ترین مرکز تولید ماشین‌های جنگی در اراک واقع بوده و از حیث تأمین این مورد برای کشور خدمات بسیاری را ارائه کرده است.

با توجه به ویژگی‌های مهم این شهر که گفته شد، ممکن است هرکسی تمایل به سرمایه‌گذاری در اراک را پیداکرده باشد. در ادامه مطالب مفیدی در زمینه سرمایه‌گذاری در اراک برایتان جمع‌آوری کرده‌ایم که استفاده از آن‌ها می‌تواند مفید فایده قرار بگیرد. ثبت شرکت در اراک، مانند دیگر شهرها روند اداری مرسوم را دارد و قوانین کلی بر آن حاکم است. شما جهت ثبت شرکت می‌توانید به اداره ثبت شرکت اراک رفته و مراحل مربوط به آن را سپری کنید؛ اما باید در نظر داشته باشید که شما می‌توانید در هر یک از شهرستان‌های دیگر این استان به اداره ثبت شرکت واقع‌شده در همان منطقه مراجعه کنید. جهت سهولت کار متقاضیان ثبت شرکت، ادارات ثبت شرکت در هر یک از شهرستان‌های این استان احداث‌شده و شما می‌توانید برای ثبت شرکت خود به آن‌ها مراجعه نمایید؛ اما در نظر داشته باشید که طبق روند اداری مرسوم شرکت شما در اداره ثبت شرکت کل استان یعنی اداره ثبت شرکت مرکزی که در اراک واقع شده ثبت می‌شود؛ اما از دیگر اقدامات صورت گرفته جهت سهولت کار برای شما متقاضیان قوانینی است که دولت جهت ثبت شرکت ارائه داده است. به‌عنوان نمونه قانون، شرکت‌ها را با توجه به حیطه فعالیت و اختیاراتشان در 8 دسته قرارداده و شما می‌توانید برای ثبت شرکت مدنظر خود مراحل و قوانین مربوط به همان را اجرا کنید. ما به‌اختصار به بررسی چند نمونه از این شرکت‌ها می‌پردازیم تا شما بتوانید با روند کلی آن از نزدیک آشنا شوید بدیهی است در میان شما دوستانی هستند که تمایل دارند در دسته‌های دیگر تعریف‌شده به ثبت شرکت بپردازند پس «ثبت شرکت ویونا» آماده خدمت‌رسانی به شما دوستان در این خصوص است. استان مرکزی شامل شهرستان‌های اراک، آشتیان، تفرش، خمین، خنداب، دلیجان، زرندیه، ساوه، شازند، فراهان، کمیجان و محلات است که این شهرستان‌ها خود شامل شهرهای اراک، ساوه، خمین، محلات، دلیجان، کرهرود، شازند، مامونیه، تفرش، مهاجران، سنجان، میلاجرد، کمیجان، آشتیان، خنداب، آستانه، پرندک، زاویه، نیم‌ور، داودآباد، خشکرود، غرق‌آباد، جاورسیان، فرمهین، خنجین، کارچان، نراق، توره، نوبران، هندودر، قورچی‌باشی، ساروق، رازقان و شهباز است. شما برای ثبت شرکت خود در هر یک از این دوازده استان یا سی و چهار شهر استان مرکزی می‌توانید با ثبت شرکت ویونا تماس بگیرید.

شرایط و مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود در اراک

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در اراک مستلزم آن است که در ابتدا بدانید برای ثبت چه نوع شرکتی می‌خواهید دست به عمل بزنید. به همین جهت ابتدا تعریفی کلی از ماهیت شرکت با مسئولیت محدود ارائه می‌دهیم.

به‌طورکلی به شرکت‌هایی شرکت با مسئولیت محدود اطلاق می‌شود که جهت انجام امور اداری تأسیس شده و شرکا با هم سرمایه اولیه آن را تأمین می‌کنند. سرمایه این شرکت از ویژگی‌های خاص این شرکت است که غیرقابل قطعه‌قطعه شدن و اختصاص به افراد شرکت در قالب سهام است و نمی‌توان فرد را سهام‌دار دانست. به زبان دیگر سرمایه شرکت به سهم‌الشرکه تقسیم می‌شود که یعنی مقداری که هر فرد در سرمایه شریک شده است و بر خلاف سهام ممکن است سهم‌الشرکه‌های افراد مختلف مقادیر متفاوتی با هم داشته باشد.

اما با دانستن تعریف این شرکت نمی‌توان اقدام به ثبت آن نمود و اکتفا به تعریف آن به‌صورت اختصاصی کفایت نمی‌کند. برای اینکه شما مجوز اقدام به ثبت شرکت را داشته باشید باید مشمول شرایطی شوید که قانون برای آن ارائه کرده است این شرایط به‌اختصار به شرح زیر است:

- باید بدانید که در هنگام ثبت شرکت حداقل اعضای آن باید 2 نفر باشند (که به سن قانونی رسیده باشند) همچنین هیچ‌یک از اعضا نباید سوء پیشینه کیفری داشته باشند.

- هر یک از اعضای شرکت تنها به میزان سهم خود در تأمین سرمایه اولیه شرکت در برابر اشخاص ثالث مسئول هستند.

- جهت تأمین سرمایه اولیه شرکت حداقل 2 نفر باید دخالت داشته باشند یعنی نمی‌شود که تنها یک نفر سرمایه را تأمین کرده باشد.

- حداقل سرمایه تعریف‌شده جهت ثبت شرکت با مسئولیت محدود یک‌میلیون ریال معادل 100 هزار تومان است.

شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود در اراک در بالا گفته و بررسی گردید. اکنون می‌توانید وارد مرحله بعدی یعنی تهیه و تنظیم مدارک و درنهایت سپری کردن مراحل آن شوید.

مدارکی برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در اراک نیاز دارید و خودتان می‌توانید آن‌ها را تهیه و تنظیم کنید به دو مورد زیر خلاصه می‌شوند:

  1. فتوکپی مدارک شناسایی همه اعضا (کارت ملی و شناسنامه)
  2. دریافت گواهی عدم سوءپیشینه و کپی برابر با اصل آن

بعدازآنکه این مدارک را در دست داشتید می‌توانید مراحل زیر را جهت ثبت شرکت با مسئولیت محدود در اراک انجام دهید. در زمینه تهیه دیگر مدارک نگرانی نداشته باشید زیرا در بررسی مراحل متوجه می‌شوید که مدارک تخصصی‌تر که ممکن است تأمین آن برای شما سخت‌تر باشد با کمک نماینده و وکیل شما در «ثبت شرکت ویونا» تهیه و تنظیم می‌شود.

مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود در اراک به شرح زیر است:

  1. تماس با مشاورین و وکلای ثبت شرکت ویونا جهت اقدام به ثبت شرکت با مسئولیت محدود در اراک
  2. اعزام وکیل متخصص ثبت شرکت با مسئولیت محدود از طرف «ثبت شرکت ویونا» به محل شرکت به‌صورت رایگان
  3. پس از بررسی روند و به نتیجه رسیدن قراردادی بین شما و «ثبت شرکت ویونا» توسط وکیل تنظیم شده و امضاء قرارداد صورت می‌پذیرد.
  4. تکمیل مدارک توسط نماینده شما در «ثبت شرکت ویونا»
  5. ثبت‌نام در سایت ثبت شرکت اراک
  6. تعیین نام و گرفتن تأییدیه آن از اداره مربوطه امضاء داران و فرم‌های مربوطه
  7. انجام کارهای اداری ثبت شرکت و گرفتن شماره ثبت (توسط وکیل) که حداقل سه روز کاری زمان می‌برد.
  8. پایان یافتن کار و تحویل کار در موسسه ویونا به کارفرما

در این مرحله، ثبت شرکت با مسئولیت محدود شما در اراک به پایان می‌رسند؛ اما در نظر داشته باشید که در هر یک از توضیحات ارائه‌شده که ابهامی برای شما به وجود آمده می‌توانید با متخصصان «ثبت شرکت ویونا» تماس برقرار کنید.

شرایط و مراحل ثبت شرکت سهامی خاص در اراک

همان‌طور که در پیش‌گفته شد، در این بخش ما برای شما به توضیح تعریفی که از شرکت با سهامی خاص در قانون ارائه‌شده می‌پردازیم و سپس شرایط حاکم بر آن و دیگر موارد را شرح خواهیم داد.

اگر بخواهیم در چند سطر یک تعریف کلی از این شرکت ارائه دهیم باید بگوئیم، شرکت‌هایی که به‌منظور انجام امور تجاری تأسیس می‌گردد و اعضای آن خود به تأمین سرمایه اولیه آن می‌پردازند زیرا سهام شرکت که قابلیت قسمت‌بندی بین افراد را دارد و هر یک از اعضا می‌توانند سهامدار شرکت به شمار آیند، منحصراً بین خود اعضا تقسیم شود و سهام شرکت به افراد غیر نمی‌رسد.

همان‌طور که انتظار می‌رود افرادی که می‌خواهند اقدام به ثبت شرکت سهامی خاص در اراک بکنند باید مشمول شرایط آن شوند. شرایطی که قانون برای آن ارائه داده‌اند به شرح ذیل است.

جهت اقدام به ثبت شرکت سهامی خاص در اراک، باید حداقل 3 نفر گرد هم‌آیند که به سن قانونی رسیده باشند. شرکت نیازمند حداقل 3 سهامدار و 2 بازرس اصلی و علی‌البدل آن است که مهم‌ترین ویژگی این بازرسین این است که با هیئت‌مدیره نسبت فامیلی نداشته باشند. در مورد تعداد هیئت‌مدیره نیز باید توجه داشته باشید که حداقل اعضای هیئت‌مدیره را باید 2 نفر در نظر بگیرید که آن‌ها باید حداقل یک سهام در کل سهام شرکت را به خود اختصاص دهند. در آخر نیز باید توجه داشته باشید که حداقل سرمایه لازم جهت ثبت شرکت سهامی خاص در اراک یک‌میلیون ریال معادل 100 هزار تومان در نظر گرفته‌شده است.

اکنون‌که شرایط این شرکت ارائه و بررسی گردید، افراد مشمول آن می‌توانند جهت ثبت شرکت سهامی خاص در اراک اقدام کنند. بدین منظور نیز شما باید مدارکی که می‌توانید خود تهیه و تنظیم کنید را آماده کرده و سپس مراحل آن را سپری کنید.

مدارک به موارد زیر مختصر می‌شود:

1-کپی کارت ملی و شناسنامه همه سهامداران اعضاء و هیئت‌مدیره (برابر با اصل شده).

2-گواهی عدم سوءپیشینه برای اعضاء هیئت‌مدیره و بازرسین.

3-گواهی بانکی مبنی بر پرداخت 35% از سرمایه شرکت دریکی از بانک‌های کشور.

اما بعد از تهیه این مدارک باید وارد مراحل و سپری کردن روند آن شوید. این مراحل به‌اختصار به شرح زیر است:

1-تماس با مشاورین وکلای ثبت شرکت ویونا جهت اقدام به ثبت شرکت سهامی خاص در اراک

2-اعزام وکیل متخصص در زمینه ثبت شرکت سهامی خاص به محل شما به صورت رایگان.

3-امضاء قرارداد که بعد از توافق توسط وکیل تنظیم شده است.

4-تکمیل مدارک توسط نماینده حقوقی شما در ثبت شرکت ویونا

5-ثبت‌نام در سایت ثبت شرکت و پذیرش اولیه

6-تعیین نام و دریافت تأییدیه و امضاء اوراق مربوطه.

7-انجام امور اداری در اداره ثبت شرکت‌ها و گرفتن شماره ثبت توسط وکیل پایه‌یک (حداقل 30 روز کاری).

8-به پایان رسیدن کار و تحویل شماره ثبت شرکت شما در موسسه به کارفرما.

این 8 مرحله تمام آن چیزی است که شما باید جهت ثبت شرکت سهامی خاص در اراک انجام دهید. در آخر توجه داشته باشید که «ثبت شرکت ویونا» جهت پاسخ‌دهی به سؤالات شما عزیزان در زمینه ثبت شرکت و موسسه در تمامی نقاط آماده به خدمت است.